dimecres, 6 de febrer del 2013

Copa d'Espanya Trial de Clàssiques



La Copa d'Espanya de Clàssiques presenta novetats en el reglament, incorporant coeficients.
La RFME Copa d'Espanya de Trial Clàssiques millora amb la incorporació dels coeficients i les proves de dos dies. A poc a poc s'estan confeccionant tots els calendaris de les diferents especialitats motociclistes de la FCM.
El de la Copa d'Espanya de Trial Clàssiques està publicat des de fa unes setmanes al web de la Federació Espanyola i alberga tres proves dobles.
La primera d'ella es celebrarà a Cabrianes (Barcelona) el 13 d'abril. Serà la cita que inaugurarà la competició.
La següent es disputarà a Girona, concretament, a la localitat d'All, el 18 de maig.
La tercera i última serà a Tibi (Alacant) el 21 de setembre.
Totes les proves tindran lloc a dos dies i tindran puntuació independent, és a dir, com si es fessin en dos caps de setmana diferents. D'aquesta manera, es competeix més i es redueixen les despeses de desplaçament, allotjament, etc dels participants. Després de diverses reunions amb alguns organitzadors, la FCM ha considerat que aquestes tres cites són les idònies per tenir un campionat de nivell i beneficiós, com es mereixen els pilots de Trial Clàssiques.
Com ja vam anunciar al mes de desembre, s'ha preparat una fitxa de registre històric que els participants hauran d'omplir perquè se'ls assigni un coeficient. Aquesta fitxa només serà tramitada i segellada quan el pilot estigui inscrit a la cursa. Com aquestes són de dos dies, en cadascuna d'elles, es pot competir amb una moto (si l'esportista així ho desitja). Quan la FCM rebi el formulari (que s'ha d'enviar a l'adreça rhtrial@rfme.com) el segellarà i reenviat al pilot amb el seu coeficient, que canvia segons l'antiguitat i originalitat de les motos. Depenent d'aquest, variarà la puntuació en la prova.
D'aquesta manera ningú queda exclòs de cap classificació però es premien les motos més antigues i serà cada pilot qui decidirà en quin nivell (groc, verd o blau) vol participar, independentment, de la moto que trien.
Tant la Fitxa de Registre Històric com el Reglament del Campionat 2013, el de Carburants i la Normativa de Cascos és al següent enllaç: RFME.PDF