dimarts, 6 de desembre de 2011

Tema: unificar criteris, accés motoritzat al medi natural

 .
Debat de nivell al Motocat:

Tema: cercar el recolzament de federació i fabricants que directa o indirectament estan relacionats amb el món de motos i components per la practica del  TRIAL, incidint amb la problemàtica causada per la crisis actual que apunta mol directament al nostre sector. I la posterior entrada en el debat del Dtor General de Gas Gas el senyor Ramón Puente, que ha portat a la fabrica a tancar l'any amb beneficis.

Post obert per Joan Comas, la resta de comentaris  ha sota clicant Motocat els trobareu integres, mol interessant l'afecta reacció..

Josep Feliu 
---------------------------------------

Heu llegit la carta oberta publicada a todotrial.com d'un tal Ramón Puente Dtor. General de Gas Gas ??? que si renegociat amb el pool bancari, que si obertura de nous mercats internacionals, etc etc etc. Això si, del problema d'accés motoritzat al medi natural a Catalunya i Espanya ni paraula. Sempre ho he pensat, no podem comptar amb les marques perque van a la seva i als seus interessos més directes (llegeixis subvencions públiques)
   
Joan Comas
-------------------------------------

A día de hoy estos son los directores de las marcas que citas:

Beta:                    Lappo Bianchi - Antonio Trueba
Montesa:               Koji Maehara
Ossa:                    Joan Gurt
Scorpa/Sherco:      Marc Tessier/Victor Colomer

Respecte de les opinions sobre la carta d'en Ramon Puente estic d'acord tant amb en Farners com amb en TCB. Amb en Farners perqué és cert que, ara per ara, les marques -tret d'una d'Enduro: KTM- passen totalment del problema que tenim en aquest país. I amb en TCB perquè, amb l'entorn econòmic que ens trobem, les empreses en general i els fabricants de motos off-road en particular, van amb les llums curtes posades mirant el resultat inmediat sense pensar gaire més enllà. Això no deixa de ser 'pà per aviu, fam per demà'.
De tota manera, la meva opinió sobre el contingut de la carta és que en Ramon Puente ha fet coses bé però d'altres se les va trobar mig fetes. I ell no les hauria pogut acabar si no s'haguès tret de sobre el llast que representava  l'últim soci fundador de Gas Gas. No ens podem oblidar però que Gas Gas no va ser comprada sino que el principal banc creditor (Caixa Penedès) va transformar deute en accions i va buscar l'incorporació de l'ICF mitjantçant un fons públic disfressat de fons privat que es diu Ingenia (abans Alta Partners). Comento aixó perquè, per lògica inversora dels capitals riscos, tant Vector com Ingenia, a la que puguin, desinvertiràn a Gas Gas. I la carta en qüestió em sembla més aviat una part d'una operació de màrketing per maquillar la mona i posar-la ben maca, a veure qui la compra. I dic 'la mona' perquè no s'entèn massa que, amb un suposat creixement del 39% en vendes i 'incrementant la rendibilitat' s'hagi de renegociar el deute a curt i passar-lo a llarg, ni tampoc anar tirant contínuament d'ERO, no us sembla?

Rekamoto 
 --------------------------------

Perdoneu pero discrepo una mica, pero sols una mica, ok???

No tenia el gust de coneixa al Piber.
El que si que he sentit i m'han explicat es infinitat de comentaris, rumors i xafarderies. Algunes cosses bones i d'altres no tant bones.
Pero el que ningú li pot treure es, juntament amb el Casas, ser el creador d'una marca, fer una fàbrica de motos i ser una de les millors (si no la que més) del panorama trialer mundial, per el que crec que li debem, si més no, un respecte i una valoració positiva del que ha fet.
 Reka: bé per l'informació dels altres directors.

Bonaigua
-----------------------------------
 ( Gracies a tots fer els vostres comentaris, crec que ens heu ajudat a posar fill a l'agulla i podrem entre el govern, els usuaris i fins i tot algunes marques tirar endavant una nova llei d’accés.)

Ramón Puente

.

2 comentaris:

Joan ha dit...

Fa vergonya recordar l´òptim estat dels boscos i els camins, quan l´accés motoritzat al medi natural era lliure, i comparar-ho amb l´actual, una selva de pins morts, autèntic polvorí latent, amb tots els corriols esborrats per les bardisses.
Això gràcies al nombròs desplegament d´Agents Rurals, amb els seus espectaculars Monteros, de color negre! (una mina per els túnels de rentat) i les seves luxoses oficines, amb doble sistema d´aire condicionat funcionant les vint-i-cuatre hores del dia -festius inclosos-.
No sé amb CIU, però fins ara, tocava fer contents als eco-talibans sociates; agafar uns brincs de molsa per el pesebre et podia soposar ésser encerclat, multat i escarnit a TV3, fins i tot.
Però els més perillosos som els trialers (gairebé seixanta anys practican´t-lo, bressol de l´especialitat en tots sentits), SEMBLA QUE ENS EMPORTEM LES MUNTANYES, TÚ!!!!

Trial Sense Embuts ha dit...

Hola Joan no t’he pogut contestar per telèfon, ara els turistes rurals s’han inventat els sopars rural quilsvaperir.... si et tanquen a la garjola pot estar tranquil per que aquí el pa sec es el que més ens sobre, el vols integral o de pagès, fes-nos-ho saber que l’aniríem reservant hi ha molta demanda.