dijous, 14 de maig del 2015

F.C.M: Informa 14 / 05 / 2015



Celebrada l´Assemblea General ordinària de la FCM: 11/05/2015

La FCM ha celebrat aquets cap de setmana l’Assemblea General Ordinària on ha quedat aprovat l’exercici econòmic  del 2014. L’Assemblea ha tingut lloc a la sala Cotxeres de l’emblemàtic Palau Robert de Barcelona, al vell mig de la ciutat, en el marc de l’exposició Catalunya Moto que actualment s’exposa a les instal·lacions de l’edifici i que compta amb la participació de la FCM.

A primera hora, just abans de començar a desenvolupar l’ordre del dia de l’Assemblea, la FCM ha fet un respectuós minut de silenci en memòria de Joan Moreta, qui fou vicepresident de la FCM i que ens ha deixat recentment.


L’Assemblea ha començat amb l’informe del president de la FCM, Josep Abad, qui ha destacat la bona salut de la que gaudeix actualment el motociclisme català, no només a nivell esportiu amb tots els campions mundials, sinó també per l’augment de llicències i curses experimentat el 2014.

A continuació, ha sigut el torn del tresorer el qual ha presentat els números de l’exercici 2014 que l’assemblea ha aprovat per unanimitat.

L’Assemblea també ha servit per informar a tots els assistents sobre l’estat dels “greuges a l’esport català”, un punt que tots els assembleistes han escoltat amb molta atenció. Finalment, un cop l’Assemblea s’ha donat per finalitzada, tots els assistents han pogut gaudir d’una visita a les instal·lacions del Palau Robert on té lloc l’exposició Catalunya Moto.

La FCM assisteix a la presentació del II Congrés de l’Esport Català

Al Palau de la Generalitat s´ha celebrat la presentació del II Congrés de l´Esport Català, on hi ha assistit el president de la Federació Catalana de Motociclisme, Josep Abad.

El II Congrés de l´Esport Català, que impulsa la Generalitat de Catalunya, pretén fer una reflexió conjunta entre el Govern i els agents del sector esportiu, que contribueixen a potenciar Catalunya en l´àmbit de l´activitat física i l´esport.


Amb la celebració d´aquest segon congrés, el Govern vol redefinir i rellançar un model d´èxit que treballa per generalitzar la pràctica de l´activitat física i per l´excel·lència en l´alt rendiment esportiu.

L´acte s´ha dut a terme al Palau de la Generalitat i ha estat presidit pel conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs. En aquesta presentació també hi ha assistit el Secretari General de l´Esport, Ivan Tibau; el director del Consell Català de l´Esport, Gerard Figueras; el president de la Unió de Consells Esportius de Catalunya, Jaume Domingo; el president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), Gerard Esteva; i representants de diferents clubs, federacions, empreses i institucions esportives.
.

Dos pilots 100% trial Pau Dinarés i Pol Medinya destaquen en el Trial de Nens de Corbera

Un cop acabat el Trial de Corbera, parlem cinc minuts amb Pau Dinarés i Pol Mediña, els pilots guanyadors de les categories Base i Promo, respectivament. Després d’una jornada extremadament calorosa, trobem un preuat espai d’ombra on poder conversar tranquil·lament amb aquests dos pilots, apassionats del trial.
-------

Pau Dinarés, 10 anys, Tona, categoria Base.

Felicitats per la victòria! Explica’ns com ha anat el trial d’avui...

Les zones basant difícils, primer pensava que quedaria dels últims, però després he vist que no, que ho podia fer millor.

I què et feia pensar que no t’aniria bé?

Perquè l’any passat quan vaig venir amb la Gas Gas-Boy, tenia la sensació que les zones de Blau eren molt difícils i aquest any, en canvi, les he vist molt millor. Tot i així he de reconèixer que n’hi havia alguna complicada, especialment la dos i la quatre.

Com t’està anant la temporada de la Copa Catalana de Trial de Nens?

Ara vaig segon a la general i espero poder lluitar per la primera posició fins a l’última cursa de l’any.

Quan vas començar amb el trial?

Aquest es el segon any que practico trial. L’any passat vaig començar tot just a la segona cursa de la temporada (a la primera no vaig poder venir). Sento que, des de llavors, he millorat moltíssim.

I quan neix aquesta afició pel trial?

Tinc un bon amic que anava amb moto i em va agradar. Del Trial m’agrada fer graons, pujades, i de vegades també faig salts.

Qui tens coma refent?

El Toni Bou i el Cabestany, els vaig poder anar a veure fa un parell de mesos al Palau Sant Jordi, coincidint amb el Trial Indoor i vaig passar-m’ho d’allò més bé. Són unes bèsties aquests dos!
-------

Pol Mediña, 12 anys, Piera, categoria Promo

M’ha agradat molt el trial d’avui, les zones no m’han semblat gaire difícils, bé, menys la sis.

Com era aquesta zona tan difícil?

S’havien de baixar unes rodes molt complicades. La veritat és que aquesta zona se m’ha travessat una mica, he comès dues vegades cinc punts de penalització en aquesta zona en concret.

Com està anant la temporada?

He pogut guanyar algunes curses aquesta temporada, encara falta, però crec que podré lluitar pel títol fins al final. M’hi veig capaç.

Des de quan practiques el trial?

Vaig començar el trial fa quatre anys, quan en tenia 8, perquè un amic del poble tenia moto i em va aficionar.

Has practicat alguna altra especialitat?

He provat l’enduro alguna vegada, però mai he participat en una cursa d’aquesta especialitat; em quedo 100% amb el trial.

Què t’atrau del trial?

Requereix molta tècnica i precisió.

On entrenes?

Entreno de tant en tant al meu poble, a Piera. Allà hi ha una àrea habilitada per les motos i entreno allà. Normalment amb altre gent, sempre ens preparem alguna zona especial per posar-nos a prova.

Quin és el teu pilot referent?

M’emmirallo amb el Toni Bou, és el meu referent.


Trial Open a Gironella
 Aquest cap de setmana se celebra el Trial de Gironella, corresponent a la tercera prova puntuable del Campionat de Trial Open de Catalunya.


 El Moto Club Baix Berguedà, encarregat d’organitzar la prova, ha preparat un total de 12 zones que recorreran aproximadament uns 8 km pels voltants de la finca de Can Gironella. La sortida de la prova estarà ubicada a la Zona Municipal Esportiva de la localitat del Baix Berguedà, lloc on també quedarà instal·lat el paddock. Les categories de trial convocades aquest diumenge a Gironella són: Base, Base + 35, Base 125, Base Fèmines, Màster, Màster 125, Open, Open + 35, Open +50, Open 125, Open Femines, Promo, Promo +35, Promo +50, Promo 125, Promo Femines.