dimarts, 10 de novembre del 2015

Vertigo 2015 combat > tots en diuen meravelles



L’opinió de Santi Farreny
 Bé un cop m’ha passat la esverada del cap de setmana i les emocions que comporta estrenar una moto nova donaré la meva opinió més objectiva que pugui.

Aquesta moto des del dia que la vaig veure, fa un any, a Milà em va enamorar. Un cop ja la he tingut a casa i la he posat a punt al meu gust, nomes posició de manetes i poc mes la vaig engegar ! 
.
.
 La primera patata ja dona preveure que serà una moto lleugera per lo suau y lleuger que es el cop de pedal de arranc, molt similar a qualsevol 2t. Però la explosió es precisa i sense voler aguantar el ralentí ella s’estabilitza per la injecció , no es cala per estar freda com qualsevol moto a carburador! L’altre cosa que em va agradar molt es que no arribes a casa amb olor de oli i gasolina sense cremar! Típic de una 2t a carburador que si et donessin amb un encenedor potser encara cremaríem de la forta pudor de gasolina.
.


Tornant a la conducció es una moto molt còmode de posició. El tacte molt polit i precís , es pot anar casi a ralentí i va super traccionada. De suspensions excel·lents. Canvi un pel dur però va perfecte. Les series encara anirà més fi.


Un cop encares un petit graó de 50 cm la moto es molt enèrgica. Graons mes contundents tercera i gas! Es fa el graó petit.

 Sensacional la resposta i quan talles gas calla de cop! Sense cap ni un pet fora de temps que solen fer les 2 t un pel descontrolades en la retenció de motor.

Els girs es la millor moto que he provat mai. El xassís permet fer girs molt tancats en pendent tant a vall com de pujada casi sense moure, ideal per els veterans! Però ojo no vol dir que els pro no vagi be. Al contrari, es tant estable que fent un canvi de 90 graus ràpid un cop fet queda allà sense cap inèrcia! No sé com ho han aconseguit però es una passada. Deu ser el baix centre de gravetat! Em ganes de veure els vermells manegant aquest aparatu pels trials.

Rodant per camins es una moto que pots anar de tranquis o si hi ha una petita variació orogràfica pots revolucionar el motor en dècimes de segon i la fas saltar com si de una moto de cros es tractés! Power molt enèrgic, potser massa per unes mans inexpertes però si et va la marxa es la moto ideal!
.


A zones ho fa tot fàcil! Crec que es una moto que a mes dun el pot fer pensar, un cop pilotada ,que el seu nivell de trial ha pujat e inclus pots plantejarte de agafar una categoria superior en les curses.

Coses negatives la veritat es que no en se veure cap, raro en mi ja que sempre busco treus peus al gat! Potser el problema d'aquesta moto es que sen voldran mes de les que podran fabricar!

En definitiva felicito al senyor Manel Jané per fer un torpedo com aquest ,amb el equip que té al darrera, cosa que ja li vaig dir en persona!

Els demés fabricants haurien de prendre nota. Poca broma però la moto és madura tant o mes que qualsevol de les que estan al mercat!

 Estèticament és preciosa després de les 4 modificacions que s’han fet in extremis a ultima hora, moto que presentaran al món en el proper Saló de Milà.
.


Per cert no vaig a comissió ni res per l’estil. Que quedi clar . He pagat com tothom.
Santi Farreny 
.
Vertigo presentarà nous models en el Salo de Milà : Todotrial 

4 comentaris:

Anònim ha dit...

La veritat és que sí, va de luxe. tinc la sort de poder disfrutar de la seva conducció de tant en tant i tinc de dir que he recuperat una il·lusió i sensacions que feia més de vint anys no sentia sobre una moto de trial. gràcies al Manel Jane per haver decidit fer una moto com aquesta.... i de poder gaudir-ne
Alberto Albo Ribas

Trial Sense Embuts ha dit...

Com diu el Santi no va a comissió, ho semblaria si no fos que tots els que l’han provat en diuen meravelles, m’incloc entre els afortunat de poder-la gaudir, la vaig trobar mol lleugera, fàcil de conduir i per mi un detall importantíssim un embragatge excepcional.

Anònim ha dit...

Aquesta moto des del dia que la vaig veure, fa un any, a Milà em va enamorar. Un cop ja la he tingut a casa i la he posat a punt al meu gust, nomes posició de manetes i poc mes la vaig engegar !
La primera patata ja dona preveure que serà una moto lleugera per lo suau y lleuger que es el cop de pedal de arranc, molt similar a qualsevol 2t. Però la explosió es precisa i sense voler aguantar el ralentí ella s’estabilitza per la injecció , no es cala per estar freda com qualsevol moto a carburador! L’altre cosa que em va agradar molt es que no arribes a casa amb olor de oli i gasolina sense cremar! Típic de una 2t a carburador que si et donessin amb un encenedor potser encara cremaríem de la forta pudor de gasolina.
Santi Farreny

Anònim ha dit...

Segu que deu anar de conya, a part....visualment es guapisima i mol diferent esteticament a les altres, hay si pudiera.....Jajajajaja.
Xavier Pérez Guerrero