dilluns, 2 de novembre del 2015

F.C.M: Entrevistem al pilot de Trial, Francesc Moret



Entrevistem al pilot de Trial, subcampió d’Europa, Francesc Moret, durant la celebració de la penúltima cita del Campionat de Trial Open de Catalunya, celebrada a Ripoll. Moret, un dels pilots més prometedors de la immensa cantera de pilots catalans de trial, reconeix que està vivint una temporada molt positiva, després d’un any 2014 molt difícil. El pilot de Molló compagina la competició al més alt nivell, amb jornades de monitor, on ensenya als més joves a millorar la seva tècnica sobre la moto.

Bon dia Francesc > com ha anat la temporada?

Ha sigut una temporada força positiva amb l‘equip Vertigo. L’any passat vaig estar molt involucrat amb el desenvolupament de la moto, i pràcticament no vaig competir.  Un any sense fer curses, vulguis o no, es nota. S’ha de competir constantment, sinó, es perd molt.

A nivell de competició, què destacaries d’aquest 2015?

Penso que ha estat un any molt bo, hem fet segons d’Europa, jugant-nos-ho tot a l’última prova, i un subcampionat a Itàlia, que tenint en compte que vaig competir rodejat d’italians, i fora de casa, doncs mai és fàcil.

Com va anar per terres italianes?

Va ser una carrera força difícil, en part perquè l’ordre de sortida es va fer per sorteig, amb la mala sort que em va tocar sortir des de molt enrere, i en canvi el meu rival principal, des de molt endavant. Amb el pas dels rivals, i en un terreny tan humit, les zones van anar empitjorant considerablement. Tampoc vaig fer un dels meus millors trials, i finalment em vaig haver de conformar amb el segon lloc.

Parla’ns del Campionat Europeu.

La veritat és que estic content amb el subcampionat europeu, perquè he passat per mals moments. Em vaig lesionar ara fa un any, després tres mesos pràcticament parat, i clar, vulguis o no això t’afecta psicològicament. Per sort, la gent que m’envolta m’ha sabut transmetre el seu suport.

T’han respectat les lesions aquest any?

Aquest any no he tingut lesions. Les lesions mai son benvingudes.

A part de pilot, també ets monitor...

La veritat es que fa molt de temps que, juntament amb el Ripoll MC, tinc opció de fer molts cursets, on vénen nens del Campionat de Catalunya, i algun de l’estranger. Ser monitor de trial, amb la col·laboració de la FCM, és una experiència meravellosa.

Porto molts anys participant als Campionats de Catalunya i això m’ha aportat un gran reconeixement. Agraeixo el gran tracte que sempre m’ha dispensat la FCM.

Tu formes part d’una generació més jove que els Bou, Cabestany, Raga i companyia... Com veus el futur del trial català?

Crec que  moltes de les marques estan aquí a Catalunya i la veritat és que tenim molt bona cantera. Encara tenim molts pilots per davant, els quals ja comencen a tenir una edat, però encara van molt forts i donaran guerra per dies. La cantera és bona, nosaltres també estem pujant forts i no és fàcil; són molts factors a l’hora de triomfar; hi ha un punt de sort, les fàbriques t’han de donar suport... Crec que el trial és un referent a Catalunya.

Què ens pots avançar del futur més proper?

De la temporada que ve encara no sé gran cosa. Ara que hem acabat les curses, és moment de parlar. En teoria, la idea és seguir fent el mateix campionat que aquest any, i algunes proves més del mundial, o fer el mundial sencer. Però bé, estem a l’espera de reunir-nos amb tot l’equip i fer una mica el balanç de la temporada.