dissabte, 9 de juliol del 2022

Nou reglament per vehicles historics


 

Per tots els que tenim clàssiques a casa, en el bon sentit de la paraula i sempre parlant de motos .

La Unitat Normativa de la DGT és a punt d'iniciar la tramitació del projecte del Reglament de Vehicles Històrics.

Que suposarà la substitució de la normativa actual per a la catalogació de vehicles històrics per un nou text legal, més modern, amb l'objectiu de simplificar el procés i rebaixar-ne el cost. Així ho ha pogut saber la RFME, que ha format part del grup de treball creat per la DGT amb aquesta finalitat.

Els vehicles de més de trenta anys amb matriculació ordinària i ITV en vigor tan sols hauran de presentar a la Prefectura Provincial de Trànsit la documentació i una declaració responsable del seu propietari, obtenint així la classificació com a vehicle històric. Per als vehicles sense matricular, s'estableix un procediment simplificat respecte a l'actual. S'haurà d'obtenir un Informe Tècnic favorable en un Servei Tècnic de Vehicles Històric, vàlid per a tot el territori nacional, passar una Inspecció Tècnica a ITV i després accedir a la matriculació com a Vehicle Històric a la Prefectura Provincial de Trànsit.

Ja s'ha presentat al Congrés l'esborrany elaborat per Interior, DGT i FEVA de la nova llei que regularà els vehicles clàssics, així com la seva nova catalogació i matriculació històrica mancant que es presentin les al-legacions per a la seva aprovació, per la qual cosa previsiblement entrarà en vigor abans que s'acabi el 2022. Hi haurà dues opcions per fer-los històrics i que no es vegin afectats per les restriccions

obligatòries a partir del 2023 en qualsevol població europea de més de 50.000 habitants (o de 30.000 amb alts índexs de contaminació). En tots dos casos desapareixen els intermediaris de les comunitats autònomes, ja que serà el mateix a nivell nacional com ja ho és a Alemanya, França, Regne Unit...

Opció A: per a vehicles en estat original. També desapareixen els laboratoris intermediaris, ja que estan en estat original i van passar pel laboratori al seu dia (els clubs certificaran l'originalitat del vehicle). Suposarà un cost total de 200-300 euros en comptes dels 1.000 anteriors.

Opció B: per a aquells vehicles amb modificacions en què aquestes no superin els 15 anys de diferència entre la data de finalització de fabricació del vehicle i la modificació en si mateixa. Hauran de passar per laboratori, cosa que s’encareix una mica el procés, però no en els preus d'abans.