divendres, 25 de novembre del 2016

Entrevista Berta Abellán, Campiona de España de Trial 2016 en Femení A



¿ Com es passa de quarta classificada a Campiona d'Espanya absoluta en una temporada?

 Suposo que entrenant dur durant tot l'any, ser constant, regular i no rendir-se. De fet, és el que he fet. És a dir, porto tot l'any entrenant tant en moto com al gimnàs, i parant el menys possible.

¿I de setena a quarta classificada, amb els mateixos punts que la tercera, en el Campionat del Món?

 (Somriu). Doncs més del mateix. Sí que és veritat que el Mundial m'ho prenc més seriosament i em sento més concentrada. Però tot i així no esperava aquestes classificacions.

¿ Quins aspectes físics, mentals i esportius creus tu que han propiciat la teva eclosió aquest 2016 com a pilot?

L'entrenament i la constància, clarament. Mentalment m'he sentit molt més còmoda en les primeres proves de la temporada que no en les últimes. Tot i així l'actitud d'aquest any respecte a 2015 no té punt de comparació. Aquest any he estat molt més forta.

¿ Com s'ha viscut en l'equip que tu i una de les teves companyes us acabareu jugant el títol en la cinquena i última cita del Nacional?

S'ha viscut amb molt d'entusiasme i ganes en l'equip. La veritat és que s'han comportat molt bé amb les dues tota la temporada i no podíem haver estat millor 'acompanyades! I jo, particularment, li estic molt ¡agraïda!

¿ Portes dues participacions al Trial de les Nacions i el bagatge d'Espanya és d'un tercer i un segon lloc. ¿Apostem per la victòria en 2017?

Esperem! A mi, personalment, és dels trials que més m'agraden, ja que em trec molta pressió. Vaig a gaudir per sobre de tot i vaig a confiar plenament en els meus dos companyes. I així ho faig, i m'ho passo tan bé que les coses semblen que surten soles. I si, l'any que ve ... a pel títol!