dimecres, 14 d’octubre del 2009

Pep Banyeres

Actualment regentant un modern taller de preparació de Montesa-Honda que participen al campionat del mont de trial amb web propia http://www.jbanyeres.com/ .



Aquí aspectant dins una zona, estudiant la millor tresada per al seu pilot, era l'època Dougie Lamphin, que per el dorsal d’en Pep (2) es dedueix que Fuji aquell any havia quedat sots campió del món, al costat amb el nº 17 i fent l’assistència al seu pilot , tot una institució dins aquest esport Jordi Tarrés.






En Fuji fen una exhibició a la Montesada 2009, aquesta estupenda foto a voltat per tots els portals, fòrums, blogs on el trial es protagonista.


Pep es hi ha estat mecànic motxiller de dos campions del món amb Montesa, Takaisa Fujinami l'any 2004 i anteriorment ho va fer amb Marc Colomer guanyant el mundial l’any 1996, no es casualitat, es feina ben feta.


Impressionant el seu catàleg de peses, recanvis, accessoris per motos de trial, i de pas es pot fer un cop d’ull a les Hondas TLR i RTL que té a ocasions.


You-tube de Banyeres & Fuji-Gas-Factory.







En Pep crec que va arribar a ésser campió nacional de Trial de la categoria 125cc amb Merlin “ep crec”, Pep rectifica’m si no es veritat i Jordi Serratossa suds campió l’any que Xavier Sola va guanyar al campionat junior.

......................................................................


Xavier Sola desvinculat del mon del trial, i en l’actualitat comunicador de cat radio, que desprès de vint anys de "suplement" ara esta dirigint i presentant el programa (concurs d’idees) de http://www.catradio.cat/


Anècdota trialera, trial de La Bisbal l’últim trial que vaig participar, arribem tard i jo sense haver pres el cafè o tallat indispensable per arrancar el dia, comencem un trial curt de tres voltes,12 zones per volte, la primera carregat de punts (48) i això que el trial era senzill , la segona vaig remuntar (22) però no al suficient, miro la classificació provisional i dels últims, “ostres” la moral per terra quina vergonya quin "desasosieg" que diria l'ho Montilla be l’anècdota no es que anés mal classificat es que la tercera volta la vaig fer tota a zero exceptuant l’ultima zona que vaig fer un tres, aclarir que sè els punts amb exactitud perquè vaig guardar la targeta d’aquell trial.


Comentar que aquest Trial al corria fora de concurs Jordi Tarrés portant un prototip de Gas Gas preparat per Paxau, i bastant diferent de la que portàvem nosaltres, no soc gaire de idolatrar a les persones, però sols comentar que Jordi es la persona que jo mes he "admirat" dins aquest mont del Trial i un gran honor haver corregut l’últim trial al seu costat. http://www.jorditarres.com/


Bon record de l’any que en Rafel Vicenç i jo Josep Feliu varem participar amb un prototip de Derbi preparada per Motos BR, a un campionat de proves de tres hores de resistència circuits de terra per relleus, al final i desprès de 8 carreres varem quedar segons de la general, i la primera carrera es va guanyar amb 20 voltes de avantatge sobre els segons classificats.


La persona que també em va agradar mol conèixer fou Ignasi Bulto quant els dijous a la tarda des de Palafrugell (Motos BR) amb Josep Bussot al davant, anàvem a entrenar i posar a punt la Merlin, també venien Joan Cabrera, Jordi Serratosa i Pep Banyeres.



Jo amb una Fantic, L'Ignasi em deia ostres que en va de be aquesta moto (la Fantic), llàstima del motor de 240cc, l’eterna discussió del mon del trial de motos de 2 tps motors de 250cc o de 350cc.



Son conceptes diferents sobre la practica del trial, hi ha qui l’hi agrada una moto potent amb mols de baixos, o com a mi lleugera i fent servir marxes mes llargues per afrontar les zones.


(Tothom sap apreciar allò que ha viscut, especialment el qui pensa i medita a una edat avançada; sent amb confiança i comoditat que ningú no li ho pot prendre)

Goethe


...........................................................................

3 comentaris:

Joan ha dit...

Josep:
A veure si veus aquest comentari. El faig en el post que sembla més actual, donat que veig les fotos de la Montesa 4RT amb llandes color taronja, (pintades meves) moto que estava interessat a comprar-li a l´amic Pep, però en no poder vendre la meva vella, m´ho he deixat correr.
Tú, tens el blog que sembla una urbanització d´aquelles de per Vidreres (si m´ho permets), sense pobles, barris, carrers (data, etiquetes, adreça de correu, fotos que es puguin ampliar, etc), i m´hi perdo.
Soc en Joan de "Empordà trial" i si vols et puc donar un cop de mà en tot això; tinc varis blogs. L´Albó em coneix.
972-643332, a disposar.
De fet, crec que hem coincidit algún cop per Fitor o Calonge, ara no recordo. Amb l´Hellín i en Rafel electricista.....
Tinc unes motos antigues en venda, potser me podries ajudar a vendre-les.
Ens veiem a Sant Feliu, en tot cas.
Adéu.
Joan.

Trial Sense Embuts ha dit...

Hola Joan per el que has esmentat si no ens coneixem em pogut coincidir en Rafel, Hellin, son companys de tota una vida de practica d’aquest sport, te agafo la paraula referent els blogs em falta organitzar-me, i a la montesa en Pep en te mes dins el seu taller. Et truco dema mateix.
Salutacions Josep

Anònim ha dit...

I always motivated by you, your thoughts and way of thinking, again, thanks for this nice post.

- Thomas