dimecres, 28 de setembre del 2016
dimarts, 27 de setembre del 2016
1r Vertigo Test Day > Área de trial de Sant Fost: 01/10/2016
Ja el
tenim aquí, ens veiem en una setmana!
A l'Área de trial de Sant Fost de Campsentelles, arriba el 1r Vertigo Test Day, no
deixeu escapar aquesta magnífica oportunitat per comprovar en primera persona
les qualitats de les nostres motos.
dilluns, 26 de setembre del 2016
diumenge, 25 de setembre del 2016
dijous, 15 de setembre del 2016
Montesa-Honda 300 RR 2017
Evolució de la Cota 300 RR, la moto
de trial més pròxima a les utilitzades en el Mundial i que va arribar al mercat
durant la passada temporada. Un Mundial que, per cert, ha tornat a ser guanyat
en aquesta temporada 2016 pel pilot de la fàbrica Toni Bou. I ja van 20,
felicitats!
Així doncs, quina millor manera
d'anunciar que la Cota 300RR (Race Ready) arriba amb nombrosos canvis en la
seva versió 2017. Canvis que trobem, per exemple, en el grup termodinàmic, nous
mapes en l'ECU que milloren la resposta del motor, sobre tot en baixes i
mitjanes revolucions. Per la seva banda, el pistó porta tres cèrcols en lloc de
dos, per tal d'evitar qualsevol fuga i millorant la durabilitat.
A més, s'ha redissenyat el cap del
pistó -ara és més pla-, incrementant l'eficiència en la combustió a baixes
voltes. El alleugeriment del pistó ajuda també a reduir les vibracions del
motor i també s'ha redissenyat el cilindre per ajustar-lo al nou pistó.
Pel que fa a la part cicle, s'ha
treballat en els settings de la forquilla TECH, comptant ara amb una major
capacitat d'absorció, millorant el confort i amb un tacte més proper a la moto
de competició. També és nou el silenciós, amb major resistència i fixacions
reforçades. Quant als frens, s'incorpora un pedal més curt.
La nova Cota 300 RR 2017 arribarà als
concessionaris durant el mes de novembre de 2016 a un preu de 8.999 €.
Josep Banyeres
dimecres, 14 de setembre del 2016
En favor del joc net en el món de Trial
Els
sota-signants, tots trialers que participem habitualment en competicions de
diferents nivells, volem mostrar públicament la nostra preocupació per la
constant pèrdua que s’ha produït en els darrers anys del que volem anomenar
“fair play” en el món del trial.
Tots
nosaltres hem pogut veure actuacions de poca esportivitat en la puntuació de
les zones, i com en algunes ocasions aquestes puntuacions s’alteren per motius
d’amistat, simpatia o bé simplement afinitat amb el pilot que ha de ser
puntuat. No cal dir que aquestes actuacions desvirtuen la competició i
provoquen desànim i desencís en aquells pilots que veuen com el seu esforç en
entrenaments, la seva dedicació i els diners invertits en desplaçaments,
allotjament, etc, no té recompensa a les puntuacions finals. Sovint es
justifiquen actuacions com aquestes amb expressions com “no esteu participant
al mundial” o similars. Nosaltres pensem que el “fair play” en l’esport s’ha
d’aplicar per igual en tots els nivells de competició, però especialment en
aquells de dificultat més baixa (trials socials, regionals, de nens, etc) ja
que és aquesta l’escola del trial i on s’aprèn, o bé a ser un esportista o bé a
ser un trampós.
És
evident que aquestes situacions no afecten tots els controls i pilots, ni tant
sols la majoria d’ells. No volem que aquesta carta serveixi per encabir-los
tots en el mateix paquet ni molt menys. Som conscients de la gran importància
que els controls tenen en el món del trial. Ells són els nostres àrbitres que
fan la seva funció per afició al trial i sempre sense cap altre recompensa que
el gaudir de forma diferent del trial i el reconeixement de pilots i
organitzadors. I precisament per això, conscients com som de la importància de
la seva tasca en el nostre esport, volem que siguin valorats al màxim i siguin
exemple de joc net a les zones.
També
veiem cada cop més sovint com membres de la organització de competicions
després participen en les mateixes. Considerem que aquesta és una pràctica que
desvirtua també el joc net en el trial. Un no pot organitzar i participar, no
pot marcar zones i després voler ser un competidor a les mateixes.
Per
tot això, els signants prenem els següents compromisos:
a)
Ens comprometem a no acceptar mai una puntuació inferior a la realment
realitzada per motius d’amistat, simpatia o qualsevol altre que no sigui
estrictament esportiu en relació amb els controls.
b)
Ens comprometem a mai reclamar ni demanar una puntuació inferior a la realment
realitzada sense motiu esportiu concret. És lícit reclamar (amb correcció) si es
considera que hi ha hagut un error del control, però mai reclamar un millor
tracte per motius extra-esportius.
c)
Ens comprometem a denunciar davant dels organitzadors dels trials o els
estaments federatius aquells casos en els que es pugui comprovar un tracte
diferencial envers un altre pilot per part d’algun control.
d)
Ens comprometem a no participar en competicions en les que, per haver
col•laborat en la organització, haguem provat de forma reiterada algunes zones
del trial durant el marcatge.
I
convidem a tots aquells afeccionats al trial, ja siguin pilots, controls,
organitzadors o simples espectadors a afegir-vos a aquests compromisos afegint
la vostra signatura i compartint aquesta carta a les xarxes socials. Entre tots
segur que aconseguirem que el joc net torni al món del trial i que ser un
trampós sigui mal vist també en el nostre esport.
Implicats
amb el tema
Joan Comas: 32 comentaris via facebook.